Regulamin
Regulamin sklepu internetowego Dobra Metka określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach Konsumenta.
SPIS TREŚCI
§1 Definicje
§2 Kontakt ze Sprzedawcą
§3 Wymogi techniczne
§4 Zakupy w Sklepie
§5 Płatności
§6 Realizacja zamówienia
§7 Prawo odstąpienia od umowy
§8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§9 Reklamacje
§10 Dane osobowe
§11 Zastrzeżenia
§12 Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami
§13 Newsletter
§14 Warunki promocji 'Prezent do zamówienia'
§1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Newsletter – informacja elektroniczna wydawana przez właściciela Sklepu internetowego, w której zamieszczane są m.in. informacje na temat oferty Sklepu internetowego oraz informacje o promocjach, rozsyłana na adresy e-mail Użytkowników
RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Sklep – sklep internetowy Dobra Metka prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://www.dobrametka.pl.
Sprzedawca – Eliza Dworakowska, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Dobra Metka Eliza Dworakowska, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej DOBRA METKA, NIP:5252929063, REGON:523490309, Warszawa, ul. Lazurowa, nr 85, lok. 5, 01-497, email: dobrametka@gmail.com
§2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres e-mail: dobrametka@gmail.com
- Numer telefonu: 783499007
- W przypadku odstąpienia od umowy zwroty prosimy kierować na podany przez nas adres w systemie do rejestracji zwrotów.
§3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
- urządzenie z dostępem do Internetu
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, w polskiej walucie, w tym zawierają podatek VAT.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą
- Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży mailowo najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
§5 PŁATNOŚCI
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
- Przelew internetowy lub BLIK realizowany przez płatności Shoper, operatorem płatności jest Autopay S.A.
- Karta płatnicza (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro)
- Przelewem tradycyjnym
- PayPo - odroczone płatności
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 1 h od złożenia zamówienia. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Rozliczenia transakcji e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Autopay S.A. - lista dostępnych banków widoczna jest podczas składania zamówienia. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami jest Autopay S.A. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
- Obsługiwane typy kart płatniczych: Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard, MasterCard Electronic. W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
§6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru zgodnego z opisem podanym na stronie produktu.
- Czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu zaksięgowania płatności na koncie Sprzedawcy.
- Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie i wynosi do 5 dni roboczych*
- W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności;
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. - Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
-
Do paczkomatów InPost
-
Kurierem Inpost , DPD lub DHL
-
Do punktów odbioru DPD, DHL
-
- W przypadku nieodebrania przez klienta przesyłki w terminie i jej automatycznego zwrotu do Sklepu, konsument ponosi koszt przesyłki. Zarówno w przypadku kuriera jak i paczkomatu.
*W okresie trwania promocji czas realizacji zamówienia może się wydłużyć.
Wysyłka zamówień złożonych w terminie 4-7.10 może się wydłużyć do 7 dni roboczych.
§7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
- w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- zawarcia umowy – w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z systemu do rejestracji zwrotów podanego w zakładce „zwroty”. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument zarejestruje zwrot w naszym systemie.
*Produkt należy odesłać w stanie niezmienionym. Jakiekolwiek ślady użytkowania dyskwalifikują możliwość zwrotu.
*Zwroty odesłane bez wypełnionego formularza zwrotu nie będą rozpatrywane.
4. Pakowanie na prezent.
Usługa pakowania na prezent jest usługą dodatkową, personalizowaną, która nie podlega zwrotowi ani odstąpieniu od umowy. Po zakupie tej usługi nie przysługuje prawo do jej anulowania ani zwrotu kosztów.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi otrzymaną płatność za towar, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Sprzedawca nie zwraca kosztu przesyłki poniesionego przez Konsumenta.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres podany w momencie zgłoszenia chęci zwrotu niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.
- W przypadku zwrotu jednego lub większej liczby produktów promocja przyznana w ramach osiągniętego progu rabatowego zostaje anulowana.
§8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
§9 REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi (do dwóch lat). Sprzedawca nie odpowiada za wady używanej rzeczy, które powstały w wyniku normalnej eksploatacji.
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis problemu i żądanie Klienta - zgłoszony w systemie w zakładce "Reklamacje" na naszej stronie oraz mailowo na adres: dobrametka@gmail.com
- Koszt dostarczenia zwracanych do sklepu produktów ponosi Klient - wysyłka produktu powinna odbyć się za pośrednictwem tego samego przewoźnika, który dostarczył przesyłkę do klienta tj. firmy InPost. Przesyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej (Pocztex oraz listem poleconym) z uwagi na jego wysoką zawodność nie będą akceptowane.
- Sprzedający dokona zwrotu przy użyciu tego samego kanału płatności;
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego. - Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§10 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klienta zarejestrowane w Sklepie są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych na podstawie art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”) w celach związanych z transakcjami dokonywanymi w ramach Sklepu oraz w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę, a także na podstawie zgody Klienta – w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody, w tym w celach handlowych i marketingowych.
- Podanie danych osobowych przez Klienta w Sklepie jest dobrowolne, lecz niezbędne do dokonywania transakcji w ramach Sklepu. Brak podania danych osobowych uniemożliwia utworzenie konta w Sklepie oraz dokonywanie transakcji w ramach Sklepu.
- Dane osobowe wykorzystywane są wyłącznie do realizacji zamówień oraz w celu informowania o nowych produktach, usługach oraz promocjach oferowanych przez sklep i nie będą udostępniane innym podmiotom.
- Podane dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. RODO w celach wskazanych w pkt. 2 powyżej.
§11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
- Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.
§12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest wyłączona.
W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
§13 NEWSLETTER
- Newsletter jest wysyłany wyłącznie do Klientów, którzy wyrazili zgodę na jego otrzymywanie, udostępniając w tym celu identyfikujący ich adres elektroniczny.
-
Usługa świadczenia Newslettera polega na okresowym wysyłaniu do Klienta wiadomości o charakterze reklamowym na wskazany przez Klienta adres e-mail.
-
Klient dokonując prenumeraty Newslettera wyraża zgodę na dostarczanie do niego przez Sklep internetowy korespondencji drogą elektroniczną i jednocześnie wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w niezbędnym w tym celu zakresie.
-
Klient w każdym momencie może zrezygnować z prenumeraty Newslettera, w tym celu należy skontaktować się z Administratorem.
§14 Warunki promocji
'Prezent do zamówienia'
- W przypadku zrealizowania zamówienia na minimum 350 zł Klient ma prawo zakupu prezentu za jeden grosz jakim jest grzebyk do wełny. W przypadku zakupów za minimum 600 zł Klient ma prawo zakupu prezentu za jeden grosz jakim są kolczyki koniczyny dostępne w regularnej sprzedaży w cenie 79 zł. Maksymalna liczba prezentów do jednego zamówienia bez względu na wysokość zamowienia to jedna sztuka.
- W przypadku kolczyków do wyboru są dwa warianty kolorystyczne: czarny i biały.
- Promocja trwa do wyczerpania zapasów jednak zastrzegamy sobie możliwość zakończenia promocji wcześniej.
- W przypadku gdy zwrot / reklamacja części zamówienia pomniejszy wartość zamówienia i wyniesie ona mniej niż 350 zł w przypadku grzebyka do wełny lub mniej niż 600 zł w przypadku kolczyków, Klient jest zobowiązany do zwrotu otrzymanego prezentu.
- W przypadku gdy Klient nie załączy otrzymanego prezentu w zwracanej przesyłce Sprzedawca pomniejszy kwotę zwrotu o cenę regularnej sprzedaży prezentu.
- Promocja tylko do 30.06.2024
'Darmowa dostawa'
Promocja „darmowa dostawa” obowiązuje gdy wartość koszyka przekracza kwotę 400 zł. W przypadku nie odebrania paczki przez klienta lub w przypadku pomniejszenia kwoty zamówienia poprzez zwrot, sprzedawca potrąca koszt przesyłek z kwoty zwrotu.
'Rabat progowy'
W przypadku gdy zwrot / reklamacja części zamówienia pomniejszy wartość zamówienia i wyniesie ona mniej niż wymagany próg kwotowy, udzielony rabat przestaje obowiązywać a sprzedawca potrąca różnice z kwoty zwrotu.
Żadne powyższe promocje nie łączą się ze sobą.